· 

Ruzie en disbalans

Misschien herken je het wel, ruzie of dat het niet lekker loopt tussen jou en je partner.

Ik heb het niet over een meningsverschil maar echt over dat het zo uit de hand loopt, dat afstand even de enigste optie is. Helaas heb ik dat afgelopen maanden zelf ervaren en heb ik tijdelijk bij mijn moeders thuis gewoond.

 

AFSTAND

Ik wil open en eerlijk tegen je zijn maar omdat dit niet alleen mij aangaat zal ik niet teveel in details treden. 

Het liep dus al een tijdje niet lekker, maar net als een golf kwam dat in vlagen waarna het daarna weer even goed ging. Totdat het drie maanden geleden zo uit de hand is gelopen, dat het noodzakelijk was om even afstand te nemen van elkaar. Of het heeft geholpen, ja en nee. Zo hebben we allebei de ruimte gehad om goed na te denken en te ervaren hoe het voelt maar het schepte ook meer afstand dan ik had gehoopt. Om in verbinding te blijven in zo'n periode is toch niet zo makkelijk. 

 

UIT BALANS

Ik ben bezig om bij anderen balans te creëren op persoonlijk gebied of in hun omgeving. Dan zou je verwachten dat bij mij (thuis) alles in balans en Feng Shui is. Nou ik kan je vertellen dat dit nu niet helemaal het geval is. Sowieso moet je als Feng Shui Expert niet je eigen huis snel aanpakken. Dit, omdat hier veel emotionele waarde aan vast hangt. Dus ik heb me netjes aan dat advies gehouden en grotendeels mijn huis nog niet aangepakt. 

 

RUZIE STER 3 

Doordat ik dus zo met anderen bezig was heb ik ook compleet geen rekening gehouden met de ruzie ster 3 die dit jaar in het noorden heerst. En laat daar nou net onze voordeur zitten, de belangrijkste plek in huis. Dit is de 'mond' die alle energie naar binnen leidt, zowel de goede als de slechte. Ik had hier dus rekening mee kunnen houden maar dat ben ik dus vergeten, om daar remedies voor te plaatsen, heel snugger NOT.

 

De ster 3 is hout en het noorden is water. Water voedt hout wat hier dus niet gunstig is en ergernissen, misverstanden en conflicten dus versterkt. In het ergste geval zelfs rechtszaken. De ruzie energie is dus sterk dit jaar, vermijd conflicten en het noorden en blijf kalm! 

 

REMEDIES

De ster moet onderdrukt worden met yin metaal, dus zonder geluid. Voorbeelden zijn metalen voorwerpen zoals vaasjes of munten, de kleuren wit en grijs of ronde vormen. Maar ook vuur element kan de negatieve energie onderdrukken, zoals de kleur rood. 

 

Nu ik sinds kort weer thuis ben ingetrokken om uit te zoeken wat afgelopen periode ons en onze relatie heeft gebracht, breng ik gelijk de remedies aan bij de voordeur en in de hal. Die strak onder de witte en grijze tinten en metalen komt te staan. Ik houd je op de hoogte van de ontwikkelingen. 

 

Wat doe jij in een ruzie situatie?

Reactie schrijven

Commentaren: 0