· 

Dankbaarheid

Aanstaande maandag is het wereld dankbaarheidsdag. Een mooi moment om eens stil te staan, waar jij dankbaar voor bent. Dankbaarheid is een breed begrip. Dat kunnen personen, situaties, momenten, spullen e.d. zijn. 

 

MIJN DANKBAARHEID

Waar ik dankbaar voor ben is bijvoorbeeld dat ik de ruimte heb om te doen wat ik leuk vind en waar ik mijn grenzen makkelijk kan aangeven. Ik ben dankbaar voor mijn naaste familie, vrienden en kennissen die achter mij staan en mij inspireren en dat zowel hun als ik in (redelijk) goede gezondheid verkeren. Ook ben ik dankbaar dat ik mezelf kan ontwikkelen waar ik op dat moment behoefte aan heb, op wat voor gebied dan ook. Ik heb een dak boven mijn hoofd, eten, kleding en genoeg liefde dus ik denk dat ik er niet zo slecht voor sta, al zeg ik het zelf.

 

CHALLENGE

Ik daag je uit om eens stil te staan bij jouw dankbaarheid. Ga er goed voor zitten en schrijf eens op wat er allemaal bij je binnenkomt. Wat betekent dankbaarheid voor jou? Wat heeft het jou in bepaalde situaties gebracht? Voor wie of wat ben je dankbaar? Benoem ook over lange en korte termijn. Neem hier de tijd voor, minimaal 20 minuten tot een half uur maar langer mag natuurlijk ook. Die 20 minuten zijn nodig om écht goed na te denken en kom je op dingen waar je in een kortere tijd niet op gekomen was. 

 

Je hebt nog het hele weekend om te bedenken waar jij dankbaar voor bent. 

Uit vervolgens letterlijk jouw dankbaarheid naar alles wat je hebt opgeschreven. Dit kan in real life maar bijvoorbeeld ook in een meditatie.

 

Ik zal ook mijn gedachten drop delen met je delen.

 

Vertel, waar ben jij dankbaar voor?

Reactie schrijven

Commentaren: 0