· 

Homosexualiteit

Aanstaande zondag is het coming-out dag. Homosexualiteit is een onderwerp wat dichtbij mij staat. Alhoewel, ik dit zelf niet ben, heb ik wel twee moeders. Dit is niet altijd zo geweest in mijn leven. Op mijn 13e kreeg ik te horen dat mijn ouders uit elkaar gingen met als reden dat mijn moeder op vrouwen valt.

 

ANDERE SITUATIE

Toen ik te horen kreeg dat mijn ouders gingen scheiden, kon ik dat in eerste instantie niet geloven. Ik had namelijk nooit gedacht dat ze uit elkaar zouden gaan. Gelukkig heb ik er voor dat moment nooit iets van gemerkt al waren er achteraf wel wat signalen. Vanaf dat moment begon de ellende maar daar kom ik in een andere blog wel op terug. 

 

WENNEN

Ik moet eerlijk zeggen dat het op het begin wel erg wennen was. Ik was 13, dat is al zo'n lekker onzekere periode op de middelbare school en dan kwam er ook nog eens iets bij wat niet iedereen heeft. Begrijp me niet verkeerd, ik heb het nooit afgekeurd of raar gevonden, het was wel even een omslag in het dagelijkse leven.

 

HAPPY

Op dit moment zijn we al heel wat jaren verder en is het de normaalste zaak van de wereld. Ik ken ook niemand die hier raar van op heeft gekeken of die vervelende comments heeft gemaakt. Gelukkig wordt het steeds meer als normaal beschouwd in de maatschappij. Wat normaal dan ook mag betekenen.. 

 

Mijn moeder is nu al bijna 10 jaar getrouwd met een super vrouw. Zij is mijn familie geworden en daar ben ik heel blij mee. Ook is het fijn om mijn moeder zo gelukkig te zien. Dit geluk gun ik iedereen! Dus worstel je nog om uit de kast te komen? Ik hoop dat je de kracht vind om je eigen geluk na te jagen. Het is het zo waard!

 

Heb jij een connectie met homosexualiteit?

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Sandra (vrijdag, 16 oktober 2020 07:29)

    Wat een eerlijke en respectvolle blog heb je geschreven Kim. Het zal een verwarrende tijd voor je zijn geweest op de middelbare school. Blij om dat je schrijft: het is goed zo. En je twee moeders zijn fijne vriendinnen van mij.