· 

Mijn interesses in het oosten

Laatst bedacht ik me dat ik eigenlijk zolang ik me kan herinneren, connecties en interesses heb met het oosten. 

 

JAPANSE KARATE

Ik heb een aantal jaren op karate gezeten toen ik klein was. Dit is een Japanse verdedigingssport. Ik had de groene band en was aan het trainen voor de blauwe. Ik vond het sparren nooit zo leuk maar wel de kata's. Dit zijn verschillende oefeningen achtereenvolgend. Ik heb zelfs een keer met een wedstrijd meegedaan en toen ben ik 4e geworden. Ik herinner me ook nog goed dat we regelmatig gevouwen kraanvogels kregen en buddha's. Helaas vond ik het op een gegeven moment niet uitdagend meer genoeg en toen ben ik ermee gestopt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog wel eens over nadenk om er weer mee te beginnen. Het heeft gewoon iets.

JAPANSE WORKSHOP
Op mijn mbo opleiding moesten we het eerste jaar een aantal workshops volgen om het jaar te halen. Dit varieerde van dansen tot voetbal en van boeken lezen tot lessen Japans. Nou en of dat ik sowieso voor Japans wilde gaan. Het was echt tof om de basis van een nieuwe, onbekende taal te leren. En dan met al die tekens. Ik vond het erg interessant!

INDIASE YOGA

Sinds een aantal jaar ben ik een trouwe yogi. Dit heeft erg veel gedaan voor mijn lichaam en ook voor mijn geest. Ik doe 2 a 3 lessen in de week en het scheelt per seizoen welke lessen mijn voorkeur hebben. Op dit moment doe ik veel yin en easy hatha maar straks in de zomer volg ik juist meer vinyasa flow. Yoga is ontstaan in India maar heeft zich ook verder ontwikkeld in andere landen. 

CHINESE FENG SHUI
Sinds twee jaar ongeveer ben ik met Feng Shui bezig, wat mij een hele andere kijk op het leven en op de wereld heeft gegeven. Door Feng Shui toe te passen heb ik een bepaalde lifestyle wat helemaal bij mij past. Het richt zich op positiviteit, vrij van alle ballast en het geeft de mogelijkheid om mee te bewegen met de energieën waarmee je de juiste dingen aantrekt die op dat moment nodig zijn. Ik ben heel dankbaar dat dit op mijn pad is gekomen. 

Zoals je dus ziet, heb ik altijd wel een connectie gehad met het oosten. Hoewel ik er nog nooit in het echt ben geweest, al staat dat zeker op de planning. Ik wil graag gaan uitzoeken waarom mijn interesse van kinds af aan daar ligt. Ik denk vooral hun levenswijze en 'alternatieve' kennis. Ik kom hier graag op terug!

Heb jij ook Oosterse interesses (gehad)?

Reactie schrijven

Commentaren: 0